A history of the modern violin
Stradivari died in 1737, within about a decade after his death, the leading makers of not only Cremona, but the world, were gone. It was the end of an era. The Italian violin making centers were caught up with the other great movements of the times, the demise of "Cremona" was like the passage of a season, merely a natural transition to the next stage of existence. If it can be said that after Cremona’s "golden Age", violin making became retroactive in style, it can also be said that optimism and innovation moved further north, and on into France. With the establishment of the Conservatoire, and the concentration of "lutherie" in the city, Paris became Europe’s new violin capital, its new "Cremona".
In "A.C. After Cremona", John Huber presents this fascinating history of modern violin making. As in his first Book about the history of violin making before Cremona, the author illustrates instrument development with photographic examples of ancient stringed Instruments.
Printed in English.
Hardcover with dust cover, 108 pages.
Eine Geschichte der modernen Geige
Nach Stradivaris Tod 1737, verschwanden innerhalb eines Jahrzehntes die führenden Geigenbauer Cremonas von der Weltbühne. Es war das Ende einer Ära. Die italienischen Geigenbauzentren waren mit den anderen großen Bewegungen der Zeit beschäftigt, der Niedergang von „Cremona" war wie der Verlauf einer Saison, lediglich ein natürlicher Übergang zur nächsten Stufe des Daseins. Wenn man sagen kann, dass der Geigenbau nach Cremonas „goldenem Zeitalter" im Stil dem Alten verhaftet blieb, so kann man gleichermaßen feststellen, dass Optimismus und Innovation weiter nach Norden und weiter nach Frankreich zogen. Mit der Gründung des Conservatoire wurde Paris Europas neue Geigenhauptstadt, das neue „Cremona".
In A.C. After Cremona
erzählt John Huber diese faszinierende Geschichte des modernen Geigenbaus. Wie in seinem ersten Buch über die Zeit vor Cremona (B. C. Before Cremona
), veranschaulicht der Autor die Entwicklung der Instrumente mit vielen hochwertigen Abbildungen.
Sprache: Englisch
Gebunden mit Schutzumschlag, 108 Seiten.
John Huber

John Huber wurde 1940 auf einer kleinen Farm in der Nähe von Brookville in Pennsylvania geboren und ließ bereits in jungen Jahren ein lebhaftes Interesse an den Streichinstrumenten und ihren Konstruktionsprinzipien erkennen. Er promovierte an der Stockholmer Universität mit einer Doktorarbeit über den Übergang der Barockgeige zu ihrer heutigen Form. Seine beruflichen Aktivitäten befassten sich stets mit Streichinstrumenten. Er war als Instrumentenbauer, Händler, Museumskurator, Stiftungsmanager und Berater tätig.
born on a small farm near Brookville Pennsylvania in 1940, developed an interest in string instruments and their construction early in life. His professional activity has always involved stringed instruments. He was awarded a Ph.D. in Musicology from Stockholm University for a study of the violin. He has been employed as a maker, in sales activity, as a museum curator, as a foundation manager, and frequently as a Consultant.
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Die Presseinformationen zum Titel finden sie unter folgendem Link/ You can download the press release with the following link:
Pressematerial
- Introduction - The violin bow; a gift of the Silk Road
- Violin evolution, revolution, and migrant Italians
- A contemporary view – Sibire’s comments from 1806
- The Viola
- "Strad copies", market effects, and national styles
- Patronage, a major evolutionary selective force
- Instrument selection, patronage, and the violin market
- Photo Gallery – Selected 19th century Instruments
- Conclusions
- Bibliography
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