A.C. After Cremona
Art.Nr.: 20047402
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How did 19th century violin makers deal with their past, their markets, and how did such response relate to their present and contributed to ours in the 21st century?

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A history of the modern violin

Stradivari died in 1737, within about a decade after his death, the leading makers of not only Cremona, but the world, were gone. It was the end of an era. The Italian violin making centers were caught up with the other great movements of the times, the demise of "Cremona" was like the passage of a season, merely a natural transition to the next stage of existence. If it can be said that after Cremona’s "golden Age", violin making became retroactive in style, it can also be said that optimism and innovation moved further north, and on into France. With the establishment of the Conservatoire, and the concentration of "lutherie" in the city, Paris became Europe’s new violin capital, its new "Cremona".

In "A.C. After Cremona", John Huber presents this fascinating history of modern violin making. As inhis first Book about the history of violin making before Cremona, the authorillustrates instrument development with photographic examples of ancient stringed Instruments.

Printed in English.

Hardcover with dust cover,108 pages.

John Huber

born on a small farm near Brookville Pennsylvania in 1940, developed an interest in string instruments and their construction early in life. His professional activity has always involved stringed instruments. He was awarded a Ph.D. in Musicology from Stockholm University for a study of the violin. He has been employed as a maker, in sales activity, as a museum curator, as a foundation manager, and frequently as a consultant.

Eine Geschichte der modernen Geige

Nach Stradivaris Tod 1737, verschwanden innerhalb eines Jahrzehntes die fhrenden Geigenbauer Cremonas von der Weltbhne. Es war das Ende einer ra. Die italienischen Geigenbauzentren waren mit den anderen groen Bewegungen der Zeit beschftigt, der Niedergang von „Cremona" war wie der Verlauf einer Saison, lediglich ein natrlicher bergang zur nchsten Stufe des Daseins. Wenn man sagen kann, dass der Geigenbau nach Cremonas „goldenem Zeitalter" im Stil dem Alten verhaftet blieb, so kann man gleichermaen feststellen, dass Optimismus und Innovation weiter nach Norden und weiter nach Frankreich zogen. Mit der Grndung des Conservatoire wurde Paris Europas neue Geigenhauptstadt, das neue „Cremona".

In „A.C. After Cremona" erzhlt John Huber diese faszinierende Geschichte des modernen Geigenbaus. Wie in seinem ersten Buch ber die Zeit vor Cremona („B. C. Before Cremona"), veranschaulicht der Autor die Entwicklung der Instrumente mit vielen hochwertigen Abbildungen.

Sprache: Englisch
Gebunden mit Schutzumschlag, 108 Seiten.



John Huber

wurde 1940 auf einer kleinen Farm in der Nhe von Brookville in Pennsylvania geboren und lie bereits in jungen Jahren ein lebhaftes Interesse an den Streichinstrumenten und ihren Konstruktionsprinzipien erkennen. Er promovierte an der Stockholmer Universitt mit einer Doktorarbeit ber den bergang der Barockgeige zu ihrer heutigen Form. Seine beruflichen Aktivitten befassten sich stets mit Streichinstrumenten. Er war als Instrumentenbauer, Hndler, Museumskurator, Stiftungsmanager und Berater ttig.


ISBN 978-3-95512-27-0


Artikelnummer 20047402
Kategorie Streichinstrumente - Bcher
Autor: John Huber
Seiten: 108
  • Introduction - The violin bow; a gift of the Silk Road
  • Violin evolution, revolution, and migrant Italians
  • A contemporary view – Sibire’s comments from 1806
  • The Viola
  • "Strad copies", market effects, and national styles
  • Patronage, a major evolutionary selective force
  • Instrument selection, patronage, and the violin market
  • Photo Gallery – Selected 19th century Instruments
  • Conclusions
  • Bibliography

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